Join me on Facebook Html-codum.tr.gg yapimi Html-codum.tr.gg yapimi Iceriklerin degistirilmesi yasaktir
 

 

KAAN FİLM

Animasyon Tarihçesi


ANİMASYON TARİHİ

 

Geçmişte canlandırılmış filmler elle çizilmekte, sonra da videokasete kare kare fotoğraflanmaktadır. Bu teknik, sürece yardımcı olması için kullanılan dijital teknoloji ile birlikte halen kullanılmaktadır. Geleneksel canlandırma süreçlerinde kullanılan bir takım teknik ve araçlar, günümüzde hala geçerlidir ve çoğuda gerekli olan zamanı azaltmak ve emek sürecini kolaylaştırmak için dijital teknoloji ile birlaşmiştir. Geleneksel canlandırma tekniklerinden bazıları; thaumatrope, flip book, çizgi ve hücre animasyon, hareket durdurma-canlandırma, rotskoplama olarak sıralanır. 

 

  A-Thaumatrope: 19.yüzyılda yaygın bulunan “büyülü ip”adlı oyuncak,görüntünün  devamını göstermektedir.

 

  B-Flip Book: Canlandırma tekniklerinin ilklerinden olan flip book, sayfalar hızla çevrildiğinde, sayfalarının köşelerindeki görüntü serilerinin bulunduğu küçük bir cilttir.

 

 C-Çizgi ve Hücre Animasyonu: Animasyonun en tanınan ancak zaman alıcı yöntemlerinden biri de, çizgi ve hücre animasyondur. Bu teknik doğrudan doğruya kağıda veya selüloit saydam kağıtlara kare kare çizim şeklindedir.

 

 D-Hareket-Durdurma Canlandırma: Bu  animasyon da kare tekniğidir, çizimlerden ziyade nesnelerin canlandırılmasını kapsamaktadır. Claymation ve kukla animasyonları gibi işlemler, bu tekniğe örnektir.

 

 E-Rodoskoplama: Bu teknikte, her karenin görüntüsü doğrudan çizilir veya ayarlanır/el ile işlenir.

 

ANİMASYON TÜRLERİ

 

1-YÜZEYSEL ANİMASYON

 

Yüzeysel animasyonda çeşitli tekniklerle hazırlanmış olan resimler veya figürler, dikey bir kamera altında hareket ettirilerek; plastik yapı ve derinlik gibi özellikler, renk ve çizgi ile verilmektedir. Bu tür animasyonlar genellikle geleneksel teknikleri bilgisayar ortamına uyarlanmasıyla uygulanmaktadır.

      Jenerik yapımında da kullanılan bu tür animasyon teknikleri arasında en yaygın olanları; “Çizme –Çekme (Stackback)Animasyonu”, “Cell Animasyon”, “Kağıt (Paper) Animasyonu”, “Kesme-Çıkarma (Cut-Out) Animasyonu”, “Gölge (Silhoute) Animasyon”, “Karma (College) Animasyon”, “Kamerasız/Alıcısız (Cameraless) Animasyon” ve “İki Boyutlu Bilgisayar Animasyonu” dur.

 

 A-Çizme-Çekme Animasyonu

 

       “Çizme-Çekme Animasyon” tekniğinde, jenerikteki tüm animasyon bir tek resimden elde edilmektedir. Çizim anında yapılan çekimlerle, görüntünün oluşum aşamaları elde edilmektedir.

       Çizme-Çekme animasyonu jenerik tasarımlarında çoğunlukla yazının akan görüntüyle birlikte aynı anda yazılmakta olduğu yada görüntünün oluşmakta olduğu izlenimi yaratmak için kullanılabilmektedir.

      

B-Cell Animasyonu

 

       Yüzeysel animasyon çeşitleri içerisinde en fazla kullanılan ve görsel açıdan en iyi sonuç veren tekniklerin başında “Cell Animasyon” gelmektedir. Uygulanması planlanan her türdeki animasyon jenerik için, akış semasını ve  kullanılacak müziği belirlemek amacıyla önceden tasarım ve planlama çalışmaları yapılmaktadır.

      Tamamlanan ön çalışmalar sonucunda, bu teknik için özel olarak tasarlanmış olan ışıklı cam veya plastik masalarda (lightbox), hareketler tek tek, standart boylarda (12-inch/15inch boyunda) hazırlanmış saydam ve düz kağıtların üzerine çizilmektedir.

       Cell animasyonlar  arka plan (background) tasarımları da, hazırlanan hareketler kadar önem taşiyan bir başka işlemdir.

 

C- Kağıt Animasyonu

 

Kağıt animasyonu, cell animasyonuna çizim ve çekim teknikleri açısından benzemektedir. Buna karşın kullanılan malzeme açısından farklılık göstermektedir. Çizimler saydam kağıt ve asetat yerine doğrudan normal beyaz veya renkli kağıda yapılmaktadır.

 

D- Kesme-Çıkarma Animasyonu

 

      Bu teknikte, kağıt, kumaş, veya metal gibi malzemelere çizilen figürler kesilip çıkartılarak ve kamera altında hareket ettirilmektedir. Kesme- çıkarma animasyonunda bir saniyelik hareket için 12 ayrı figürün hazırlanması gerekmektedir.

                                                                                                                                                                                                   

  E-Gölge Animasyonu  

 

       Teknik olarak Karagöz oyununa benzeyen bu animasyon türü bir gölge oyunudur. Siyah kartona veya metal plakalara çizilip kesilen figürler buzlu cam üzerine yerleştirildikten sonra ‘kesme-çıkarma animasyon’ tekniğinde olduğu gibi filme alınmaktadır. Çekim sırasında buzlu cam altındaki bölümden verilen ışık figürlerin arkasından geldiği için kamera önündeki figürler siyah görünmektedir. Böylece figürleri oluşturan öğeleri birbirine bağlayan teller filmde gizlenebilmektedir.

 

 F-Karma Animasyon

 

       Bu animasyon tekniğinin,hazırlık ve teknik aşaması “kesme-çıkarma (cut-out)animasyonu”na benzerlik göstermekte,malzeme açısından ise ayrılmaktadır.Kesme-çıkarma tekniğinde figürler,kağıt ve metallerden çizilip çıkarılırken karma tekniğinde dergi,gazete veya fotoğraflardan kesilip birleştirilerek oluşturulmaktadır.

       Figürler,farklı malzemelerden ve birçok parçadan oluştuğu için kompozisyon ögeleri arasındaki ilişkiye dikkat ederek tasarlanmalıdır.
 

GÜNÜMÜZ DE ANİMASYON

       Eski yıllar da animasyonlar peşpeşe çizilmiş kâğıtlarla yapılırdı. Kâğıtlar film şeridi gibi kameranın önünden hızla geçerek hareketli görüntü oluştururdu. Artık günümüz de teknolojinin kolaylığı var. Artık 2D ve 3D animasyon programları var. Bu programlarla kareleri koplayıp hareket ettirebiliyorsunuz.
       Örneğin; Kare:1 kopyalanır Kare:2 olur. Kare:2'nin hareketi yapılır. Kopyalanır. Kare:3 olur. Bu şekilde yavaş yavaş hareketlerle animasyon gerçekleşir.
       Örnek: Uçan Kuş animasyonu dersi için 
http://www.youtube.com/watch?v=X-T6ZjtNGPI&feature=related  adresine girebilirsiniz.



3D Animasyon Nedir?:  

       3D animasyon programın özelliği olan cisme her yönden bakma, her yönden görme, her yöne çevirebilme vs. özellikleri yapılan animasyondur.


 Yanda ki resim de 3D animasyonu görüyorsunuz.

2D Animasyon Nedir?:

       2D animasyon düz kâğıt çizimi ile yapılan animasondur. Burada karakterleri başka yönden görmek için o yönden başka içzim yapılması gerekmektedir. Karakteri döndürmüş gibi göstermek ayrı bir zorluktur. Çünkü 2D görüntü üzerinde yapılan çalışmadır. Bunu yavaş döndüren animatörler vardır. Bunlar da usta animastörlerdir. Ama mutlaka usta animatör olmaları gerekmez. Biz de ilk denememiz de başarılı olduk. İlk animasyon eğitimi için "Adobe Flash" veya "Artoonix" programları iyidir.


Yanda ki resim de 2D animasyonu görebilirsiniz.

Eski yıllarda çizgifilm yapımı çok ilginç. Tıkla-İzle


Örnek 2D animasyon programı www.artoonix.com adresinde.
Creative Commons Lisansı
Kaan Film by Ahmet Kaan ÇEBİ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-NoDerivs 3.0 Unported License.
kaan-film.tr.gg
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol